پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اسفند 1395 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 13991

الجریده:

عربستان از گفت وگوهای کویت و ایران استقبال می کند

دولت عربستان از برقراری ثبات در منطقه و تلاش هایی که برای حل و فصل پرونده یمن و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد استقبال می کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشریه پرشمارگان الجریده کویت درگزارشی با اشاره به تماس های اخیر مقامات عالی رتبه کویت و جمهوری اسلامی ایران با هدف فراهم کردن زمینه انجام گفتگوهایی میان تهران و شورای همکاری خلیج فارس، این اقدامات را مورد حمایت ریاض دانست.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا نشریه الجریده نوشت : دولت عربستان سعودی از اقدامات امیر کویت شیخ صباح الاحمد و پیام کتبی اخیر وی به دکترحسن روحانی رییس جمهوری ایران حمایت می کند و وزارت امور خارجه عربستان از تلاش های به عمل آمده جهت عادی سازی روابط با تهران استقبال می کند.
الجریده می نویسد : سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به کویت و مسقط فضایی از امید را در سطح منطقه ایجاد کرد و مقامات سعودی نیز پشتیبانی خود را از این رایزنی ها و سفر اخیر وزیر امور خارجه کویت به تهران اعلام کردند.
این روزنامه مدعی شد: دولت عربستان از برقراری ثبات در منطقه و تلاش هایی که برای حل و فصل پرونده یمن و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد استقبال می کند.
پیش از این حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در سفر به کویت در اظهاراتی تاکید کرده بود : اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حسن همجواری با همسایگان و امنیت خلیج فارس است. ایران هیچ گاه نه به فکر تجاوز بوده و نه مداخله در امور داخلی کشور و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و یا سیاسی خود وا ساس سیاست ایران همکاری مشترک با دوستان و کشورهای اسلامی است.
مقامات کویتی نیز پس از سفر آقای روحانی ضمن استقبال از نتایج آن بر فراهم شدن زمینه از سرگیری گفتگوها میان ایرا ن و شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت