پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آذر 1395 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 9072

امام جمعه گچساران :

در تالارهای عروسی دیواری حائل میان مردان و زنان وجود داشته باشد

امام جمعه گچساران با بیان اینکه عده‌ای به دنیا چسبیده‌اند که محکوم به فنا است تاکید کرد: پس باید مواظب باشیم به چیزی افتخار و تلاش کنیم که هیچگاه سرافکنده نشویم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گچساران با تبریک ماه ربیع‌الاول به همه محبان عصمت و طهارت، اظهار کرد: امیدواریم خداوند عشق به اهل‌بیت را برای ما روزافزون کند.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ادامه داد: در موکب‌هایی که در عراق وجود داشت بر سر درب موکب‌ها نوشته بود قوم و قبیله‌ام امام حسین (ع) است.

 حجازی افزود: به دلیل اینکه همه قوم و خویش و هم‌حزبی و جناحی اگر خیلی با وفا هم باشند تا بالای سر قبر هستند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: اما آنچه که می‌ماند محبت اهل‌بیت است و انسان مومن باید تقوا را پیشه راه خود قرار دهد.

وی اذعان کرد: این عبارت به انسان فکور و اهل اندیشه می‌گوید که قبیله و عشیره که انسان را در این دنیا و آخرت نجات می‌دهد چه قوم و عشیره‌ای است.

حجازی ادامه داد: قرآن بسیار خوب اشاره می‌کند که ملاک مومن دین و ایمان است.

امام جمعه گچساران بیان کرد: مومن به مال و ثروت افتخار نمی‌کند بلکه به ایمان و تفکرش افتخار می‌کند.

وی تبیین کرد: این جمله‌ای که بر سر درب موکب در عراق نوشته شده بود نشان داد که آنها به امام حسین (ع) افتخار می‌کنند.

حجازی ابراز کرد: فخر به این نیست که من از چه طایفه‌ای هستم و چقدر اقوام و طایفه دارم بلکه فخر به این است که بگوییم به چه کسی افتخار می‌کنیم و در خدمت چه کسانی بوده‌ایم.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه عده‌ای به دنیا چسبیده‌اند که محکوم به فنا است تاکید کرد: پس باید مواظب باشیم به چیزی افتخار و تلاش کنیم  که هیچگاه سرافکنده نشویم.

وی در خطبه دوم عبادی و سیاسی خود با تقدیر و تشکر از هیت‌های مذهبی این شهرستان در ایام ماه محرم و صفر که در این دو ماه عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت نشان دادند، اظهار کرد: امیدواریم عزاداری‌های مردم این شهرستان مورد قبول اهل بیت عصمت و طهارت قرار بگیرد.

حجازی ادامه داد:در ماه ربیع الاول دوستان و مومنین باید به گونه‌ای شاد باشیم که قرآن و اهل بیت برای ما تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: بنابراین باید تلاش کنیم که معیار و سبک زندگی ما به گونه سبک اسلامی و اهل بیت باشد و نباید در شادی‌ها پا را فراتر گذاشت.

امام جمعه گچساران افزود: در بحث تالارها که چندین بار برنامه‌ریزی و صورت جلسه شد که دیواری حائل  میان مردان و زنان وجود داشته باشد.

وی توصیه کرد:نباید لزومی داشته باشد که با قوه قهریه برخورد کرد پس انتظار می‌رود صاحبان تالارها خودشان چنین مواردی را رعایت کنند.

حجازی بیان کرد: کسی نمی‌تواند مجوز بدهد و بگوید اشکالی ندارد بنده و امثال بنده نمی‌توانیم، بگوییم اشکال دارد یا اینکه ندارد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: بارها گفته‌ایم اگر کسی بیمار است به پزشک مراجعه کند و در دین هم سلیقه، سیاسی و باند بازی نیست بلکه بعد از ائمه و امامان مراجع تقلید هستند که می‌تواند نظر بدهند.

وی ابراز داشت: سخنان حکیمانه و فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرماید، بسیج پدیده شگفت‌آور دوران انقلاب بود که به امام از طرف خداوند به او الهام شده بود که بسیج را پدید بیاورد.

حجازی عنوان کرد: ملاک و محور بسیج اهل بیت است چنان که در پیاده‌روی بزرگ اربعین نیز شاهد بودیم شرق و غرب عالم چگونه در کنار هم حرکت کردند.

وی گفت: از برنامه‌های دشمن درست کردن رقیب برای برنامه‌های بسیج است.

حجازی ادامه داد: بسیج در حال جهانی شدن است و دشمن در پی مواردی است که بتواند برای بسیج موازی سازی کند.

امام جمعه گچساران به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همان گونه که ایشان فرمودند گاهی اوقات سوالاتی مطرح می‌شود که انتظار می‌رود مسوولان تلاش کنند پاسخی عملی بدهند.

وی ادامه داد: مشاهده کردیم در عمل، پاسخی به فیش‌های نجومی داده نشده است.

حجازی در ادامه با تبریک هفته وقف افزود: وقتی کسی که سرمایه این دنیا را وقف می‌کند آخرت را برای خودش تضمین کرده است.

امام جمعه گچساران افزود: وقف برای آخرت یک انسان مومن همیشه باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: بنابراین تلاش کنیم از سرمایه‌هایمان استفاده بهینه کرد و تا جایی که می‌توانیم برای خودمان در آن دنیا ذخیره کنیم.

وی با تقدیر و تشکر از یکی از شهروندان گچسارانی که خانه‌اش را وقف حوزه علمیه گچساران کرد گفت: حاج محمد انبازپور از انسان‌های خوب و شایسته‌ای که خانه‌ای را وقف حوزه علمیه شهرستان کرده و نامش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت