پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1395 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 7735

فصل تازه روابط کهگیلویه و بویراحمد باکشورهای خارجی:

عمان، عراق، اروپای شرقی و بلغارستان در صف سفرهای اقتصادی تجار استان/کیانی به انتقادهای هدفمند پاسخ داد

کیانی عنوان کرد: در سالهای گذشته هم به دنبال فراهم آوردن شرایطی برای حضور شرکای اقتصادی به استان بودیم اما ظرفیت سخت افزاری و تشریفاتی ما در آن حد نبود، امروز اتاق بازرگانی به عنوان لوکس ترین بنای این شهر به خوبی و در کلاس کشورهای سطح بالا آماده برگزاری نشست های داخلی و خارجی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از برقرای فصل تازه روابط اقتصادی و تجاری کهگیلویه و بویراحمد با کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش صدای جنوب، جبار کیانی پور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: همه مردم و آنهایی که دل در گرو توسعه دارند گلایه دارند که چرا استانی با ان همه ظرفیت باید در عرصه صادرات غیر نفتی در رده آخر رتبه بندی های کشوری باشد و همین نیاز به حضور کشورهای خارجی در این استان را توجیه می کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی و دولتی باید پاسخگوی خوبی به عدم استفاده مناسب از ظرفیت های استان در توسعه صادرات غیر نفتی باشد، تصریح کرد: وظیفه داریم در خصوص روابط بین الملل، شیوه های تجارت خارجی و عقد قرارداد برای فعالان بخش خصوصی آموزش هایی ارائه دهیم که اتاق بازرگانی در همین راستا، ماهانه ۲ دوره آموزشی ویژه ارائه می کند.

وی بیان داشت: آموزش های ما حتی تشریفات را هم در بر می گیرد، شیوه های عقد قرارداد های بین المللی از دیگر  حوزه های اموزش هستند و ما هزینه می کنیم که فعالان اقتصادی ما بتوانند با دانش کافی به توسعه روابط اقتصادی با دنیا بپردازند و از ره آورد آن استان نیز بهره مند شود ولی اینکه چرا بعضی ها شرکت نکردند خودشان باید پاسخگو باشند.

کیانی پور عنوان کرد: جواب اینکه چرا باید از هیئت های خارجی برای بازدید از استان دعوت شود ساده است، خب برای اینکه شیوه برخورد با دنیا را یاد بگیریم، بتوانیم محصولاتمان را به دنیا معرفی بکنیم، برای اینکه علائق طرف های خارجی را بشناسیم و از ظرفیت هایمان برای برآورده کردن این نیازها بهره ببریم و از بعد دیگر بتوانیم فرهنگ و آدابمان را به دنیا بشناسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر نگاه به داخل و توسعه صادرات غیرنفتی به دنیا، اظهار داشت: برخی ها میپرسند چرا هیئت به خارج میفرستیم؟ باید بگم برای اینکه با سایر کشورها آشنا شویم، اقتصاد کشورها را ببینیم، مکانزیم های موفقیت کشورها به خصوص در تولید و اشتغال را ببینیم و بومی سازی کنیم، و تکنولوژی و دستاوردهای آنها را برای پیشبرد هرچه سریعتر مباحث توسعه ای با نگاه به داخل مورد استفاده قرار دهیم.

کیانی عنوان کرد: در سالهای گذشته هم به دنبال فراهم آوردن شرایطی برای حضور شرکای اقتصادی به استان بودیم اما ظرفیت سخت افزاری و تشریفاتی ما در آن حد نبود، امروز اتاق بازرگانی به عنوان لوکس ترین بنای این شهر به خوبی و در کلاس کشورهای سطح بالا آماده برگزاری نشست های داخلی و خارجی است.

وی گفت: امروز همه چیز آماده  است، شرایط را فراهم نمودیم و روابط و تعامل را ایجاد کردیم و بحمداله تفاهم نامه های همکاری خوبی رد و بدل شد و ادامه مسیر با بخش خصوصی، فعالان تولیدی و تجار است که بتوانند از این فضا برای توسعه صادرات بهره ببرند.

این مسئول افزود: بعضی ها می گویند:خب چرا امسک روسیه؟ که باید بگویم، این سفر با هماهنگی سفارت ایران در روسیه و سفارت روسیه در ایران و نظارت وزارت امور خارجه و  با لحاظ تمامی شرایط اقتصادی و فرهنگی و مواردی از این دست صورت پذیرفته است و استانی نقش افرین در روسیه که ششمین اقتصاد بزرگ دولت فدرال روسیه به حساب می آید انتخاب شد.

کیانی پور بیان داشت: ما در سفری به امسک رفتیم و به بررسی تمامی ظرفیت های این استان پرداختیم و به خوبی دریافتیم در برخی زمینه  از جمله کشاورزی، گیاهان دارویی  فراورده های آن و مواردی از این قبیل می توانیم به خوبی نیاز این استان را تامین کنیم و گامی موثر در توسعه صادرات غیر نفتی و ارز آوری برای استان و کشور داشته برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: در راستای ادامه کار با اروپای شرقی و بلغارستان وارد مذاکره شدیم و کشورهای از جمله عمان و عراق نیز در دستور کار ما برای براقرای ارتباط اقتصادی است و مطمئنیم با همکاری دولت و بخش خصوصی و همراهی مردم و عملیاتی شدن این روابط بتوانیم به صورت قابل قبولی از ظرفیت های استان در توسعه، اشتغالزایی و فعال کردن ترانزیت و صادرات بهره ببریم.

جبار کیانی خاطر نشان کرد: برای ما استان مهم است و دغدغه توسعه و پیشرفت استان و کمک به اشتغال جوانان این منطقه را به عنوان هدف غایی و اولویت اولمان در نظر داریم و امیدواریم با تلاش جمعی به این مهم نزدیک شویم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت