پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1395 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 7731

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری :

افزایش اشتغالزایی با کشت انغوزه و بادام در مراتع باشت

کشت آنغوزه در ۴۰۰ هکتار از مراتع گرجی:ارتفاعات کوه خامی و نزدیکی رود رونه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده برای احیای مراتع و اشتغال‌زایی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طرح توسعه و حفاظت در ۷۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان از سال ۹۲ تاکنون اجرا شده است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا سامان گرجی افزود: این طرح در قالب کاشت درختان بادام، کنار، بید، احیای درختان آسیب دیده از خشکیدگی بلوط و کشت آنغوزه در مراتع باشت از سه سال پیش تاکنون انجام شده است.
وی ابراز کرد: کشت آنغوزه در ۴۰۰ هکتار از مراتع ارتفاعات کوه خامی و نزدیکی رود رونه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده برای احیای مراتع و اشتغال‌زایی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: کاشت گونه‌های بادام در وسعت ۱۵۰ هکتار، ۵۰ هکتار درخت بید و کنار و اجرای حفاظت از درختان بلوط از دیگر طرح‌های توسعه و صیانت از جنگل‌ها و مراتع باشت است.
گرجی ابراز کرد: پیشگیری از پدیده ریزگردها، تلطیف هوا، توسعه و گسترش صنعت گردشگری، مدیریت منابع آب و کنترل فرسایش آبی و بادی از اهداف اصلی اجرای این طرح‌ها است.
وی مهار پدیده بیابان زایی، افزایش و توسعه جنگل‌های شهرستان، صرفه اقتصادی و اشتغال زایی را از دیگر مزایای اجرای این طرح‌ها ذکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان از ۱۰ سال پیش تاکنون هزینه شده است.
گرجی بیان کرد: این میزان اعتبار برای مهار آب‌های سطحی در قالب ساخت سدهای بتنی و عملیات سنگ ملاتی هزینه شده است که نقش اثرگذاری در مدیریت بهینه آب دارد.
سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت