پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1395 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 7720

انتقاد صریح علی مطهری از دولت

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من معتقدم دولت از فرصت‌های به وجود آمده، بهتر می‌توانست استفاده کند و کارهای زیادی انجام دهد اما متاسفانه این کار را نکرد و کوتاه آمد و این انتقاد به دولت کاملا وارد است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

اوایل هفته بود که برخی از مدیران نشریات دانشجویی سراسر کشور در نشستی با حضور محمود صادقی، علی مطهری و معاونان وزارت علوم در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات خود پرداختند.
به گزارش صدای جنوب علی مطهری در این دیدار انتقادهای دانشجویان از وضعیتی که در دانشگاه‌ها حاکم است را تایید کرد و حرف‌های دانشجویان را حرف‌های نمایندگان همفکر خود دانسته است. نایب‌رییس مجلس از نوع برخورد با منتقدان به ویژه پس از حوادث سال ٨٨ انتقاد کرده و از دانشجویان خواسته تا آنها هم بر سر مواضع خود مقاومت کنند.
نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من معتقدم دولت از فرصت‌های به وجود آمده، بهتر می‌توانست استفاده کند و کارهای زیادی انجام دهد اما متاسفانه این کار را نکرد و کوتاه آمد و این انتقاد به دولت کاملا وارد است.
علی مطهری طی سخنانی در این نشست با اشاره به گزارش‌های ارایه‌شده از سوی دانشجویان، گفت: باید بگویم حرف‌هایی که شما بیان کردید، حرف‌های ما هم هست، ما با یکدیگر همدرد هستیم و باید ریشه‌ این اتفاقات بررسی شود و سپس به دنبال راه‌حلی برای آن گشت. وی افزود: همه ما قبول داریم که در کشورمان نگاه غلطی نسبت به منتقد وجود دارد که این نگاه پس از اتفاقات سال ٨٨ نیز تشدید شده است. این نگاه از هیچ منظری موجه نیست و من به شخصه، هیچگاه فلسفه‌ چنین نگاه و برخوردهایی را نفهمیدم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث دوران اصلاحات گفت: در دوره‌ اصلاحات عده‌ای از نیروهای امنیتی با بهانه‌ اینکه باید نظام را از خطرات مصون کنیم، سراغ جمعی از روشنفکران رفتند و آن داستان‌هایی که می‌دانید، پیش آمد و توجیه آنها نیز این بود که برای اینکه بقیه را بترسانیم تا علیه نظام کاری نکنند، سراغ این کار رفتیم، هرچند هنوز هم در بین مسوولان امنیتی این نگاه وجود دارد و متاسفانه به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که این نگاه غلط و هزینه‌ساز است.
وی با اشاره به نقش مهم دانشجویان در این زمینه، گفت: نکته دیگری که وجود دارد، این است که خود دانشجویان و سخنران‌هایی که برنامه آنها لغو می‌شود، باید مقاومت کنند؛ در حادثه‌ شیراز هم با وجود مخالفت‌های نهادهای نظامی و امام جمعه آن شهر، مجوز برنامه کاملا قانونی صادر شده بود و پس از آن اتفاقات، من نیز پیگیری‌هایم را ادامه دادم و چون ایستادگی کردیم، نهایتا نتیجه گرفتیم و کار به عذرخواهی و تغییر استاندار رسید.
منبع: روزنامه اعتماد
برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت