پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1395 ساعت 17:08:: شناسه خبر: 7630

یادداشتی برای شریعتی/

آقای استاندار در انتخاب مشاوران خود دقت کنید

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

اما اکنون‌که آقای شریعتی تصمیم به انتصاب مشاوران جدید خودکرده است، می‌توان به تجربه استاندار پیشین در فرآیند انتخاب و به‌کارگیری مشاوران ارشد استانداری بازگشت و از ایشان خواست که با حزم و احتیاط بیشتری در این امر اقدام نماید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

یادداشتی به قلم هوشنگ رادمنش/اقای استاندار در انتخاب مشاوران خود دقت کنید!
استاندار پیشین نزدیک به ۳۰ مشاور داشت اما بنا به گواهی اتفاقات ۳ سال گذشته، این ترکیب پرتعداد نقش چندانی در موفقیت او ایفا نکردند. یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های استاندار پیشین در برقراری یک ارتباط سازنده با کابینه دولت بود. ناکامی مقتدایی در همراه کردن وزرای دولت به‌جایی رسید که او در مجلس تودیع خود، شمشیر را از روبست و حتی برخی از وزرای دولت را به تبانی و توطئه علیه خود متهم کرد.
اینکه چقدر از سخنان مقتدایی در روز پایانی کار خود که به یک بیانیه علیه دولت روحانی تبدیل شد، راست و درست بود، امری است که آینده درباره آن بهتر داوری خواهد کرد اما بی‌تردید و به گواه همین زاویه‌ی زیادی که او با دولت پیدا کرد، می‌توان دریافت که او در مهم‌ترین مسئولیت اش، یعنی عالی‌ترین نماینده دولت، نتوانست به ایفای نقش تعریف‌شده خود بپردازد.
بخشی از این عدم موفقیت بر دوش کسانی است که مشاور او در امور بودند؛ زیرا یا مشاوره غلط آن‌ها مسیر را برای این ناهمخوانی ستاد استانداری با دولت فراهم کرد یا انفعال و بی‌اثری‌شان در تصمیمات استاندار پیشین.
اما اکنون‌که آقای شریعتی تصمیم به انتصاب مشاوران جدید خودکرده است، می‌توان به تجربه استاندار پیشین در فرآیند انتخاب و به‌کارگیری مشاوران ارشد استانداری بازگشت و از ایشان خواست که با حزم و احتیاط بیشتری در این امر اقدام نماید.
آشکار است که انتخاب مشاوران باید بر اساس شایستگی‌ها و دانش روز آنان باشد و اینکه آنان در عبور دادن ستاد استانداری از بحران‌های پیش رو، چه توانمندی‌هایی دارند. استاندار در انتخاب مشاوران باید نکاتی را در نظر بگیرد که اهم آن‌ها، داشتن ایده پردازی در مسیرهای جدید است.
آن فردی که سال‌هاست می‌گوید مرغ یک‌پا دارد و طی ۲۰ سال گذشته نیز اساس ایده‌های او نتوانسته تا بنیادی برای عبور از بحران‌ها و پیشرفت امور باشد، آمدنش و به‌تبع اولی، دوباره آمدنش در کسوت مشاوره مهم‌ترین رکن دولت در استان چه سود و فایده‌ای خواهد داشت؟
آیا قرار است تا مشاوران ستاد استانداری همچون پیشین، نمایی از دلاوران میزگرد استاندار باشند که بی‌هیچ خروجی اساسی در تصمیم‌سازی‌های ستاد، نشانی بیهوده برای اقتدار فرد نخست استان تلقی گردد؟ در غیر این صورت، باید توجه داد که مهم‌ترین آزمون یک مشاور، قدرت تفکر و یافتن راه‌حل‌هایی است که باید مصالح کشور و مصالح استان تو اما در خود جای‌داده باشد.
مشاوری که در دریافت مصالح ملی و اهمیت اساسی آن‌ها در وفاق ملی مشکل دارد یا بدان‌ها توجهی نمی‌کند، توانا به آشکار ساختن مسیرهای سودمند برای استان نخواهد بود. فریاد زدن حقوق اساسی استان و تخت گاز دادن در میدان افکار عمومی، شایسته یک مشاوری که در کنار استاندار قرار می‌گیرد نیست زیرا تمامی هزینه‌های این‌گونه مشاوره در مرحله نخست بر عهده استاندار و سپس بر عهده استان خواهد بود.
آقای استاندار! برای اینکه نشان دهید که یک مشاور عالی، همین است که شما برگزیده‌اید، لطفاً به اندیشه‌ها و راه‌حل‌های او بنگرید. این استان قبل از عناوین پرطمطراق، به مصلحت اندیشانی نیاز دارد که با درک شرایط کنونی کشور، راه‌حل‌هایی را عرضه نمایند که عملی و انجام‌شدنی باشد و نه سیاهه‌هایی باشد در بایگانی مراکز اداری و دانشگاهی استان.
هوشنگ رادمنش

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت