پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آبان 1395 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 7578

رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

مردم و گروه‌های پرخطر در معرض بیماری انفلوانزا واکسینه شوند

چمن گفت: اطلاع‌رسانی بیماری آنفلوآنزا در شورای سلامت جز مصوبات شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز تشکیل شد و اعضا به بیان دیدگاه های خود پیرامون مهم ترین موارد بهداشت و سلامت جامعه پرداختند.

به گزارش صدای جنوب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دراین نشست اظهار داشت: همه‌ساله با شروع فصل سرما و بیماری آنفلوآنزای شاهد تلفات این بیماری در سطح جهان هستیم و در کشور ما این بیماری در سال گذشته تلفاتی به همراه داشت.

دکترچمن با اشاره به مراقبت مردم و گروه‌های پرخطر برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا گفت: گروه‌های پرخطر و افرادی که بیماری زمینه‌ای سرطان، بیماری قلبی و عروقی، بیماری‌های تنفسی، زنان باردار و سالمندان و گروه‌های خاص بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند که مراقبت از این گروه‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به همکاری مطلوب رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان در اطلاع‌رسانی مراقبت بیماری آنفلوآنزا گفت: اطلاع‌رسانی بیماری آنفلوآنزا در شورای سلامت جز مصوبات شود.

این مسؤول افزود: هرساله از مهر تا اسفند یک تا سه موج بیماری آنفلوآنزا در کشور مشاهده می‌شود که واکسن آنفلوآنزای در داروخانه‌های بخش خصوصی توزیع شده است که مردم و گروه‌های پرخطر در معرض این بیماری واکسینه شوند.

چمن تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری نکات بهداشتی رعایت شود و از دست دادن و روبوسی خودداری شود و دستگاه‌ها در طول روز چند بار شست‌وشو شوند.

وی تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که میان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت منعقدشده در کمتر از دو سال آینده ۵۵ پروژه جدید بهداشتی در استان احداث می‌شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت