پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مهر 1395 ساعت 13:07:: شناسه خبر: 6539

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه خبرداد:

اختصاص ۱۵میلیاردریال به طرح های صنایع دستی کهگیلویه/رونمایی از بزرگترین قران جهان اسلام بااستفاده ازساقه ذرت وگندم

سیاوش زمان گفت: بزرگترین قرآن جهان با استفاده از ساقه ذرت و گندم توسط سید ولی‌الله امیری از هنرمندان خوش ذوق شهرستان در حال کتابت است و تا پایان سال جاری رونمایی خواهند

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۶مهرماه و فرارسیدن هفته گردشگری اظهارداشت:در این هفته برنامه های متنوعی برگزار می شود.

به گزارش صدای جنوب،سیاوش زمان همایش پیاده روی تا یادمان شهدای گمنام،بازدیدازمدارس وفضاهای آموزشی درجهت آشنایی بیشتردانش آموزان با موضوع گردشگری،دعوت از اقشارمختلف مردم  برای  بازدید از بافت تاریخی شهردهدشت و پاکسازی نمادین آن  را ازجمله برنامه ای این هفته بیان کرد.

زمان در ادامه  از اختصاص ۱۵میلیاردریال اعتباربرای طرح های صنایع دستی درسال جاری خبردادوگفت:بیش از۲۰۰نفربصورت انفرادی و۲۴کارگاه جهت دریافت این  تسهیلات پرونده تشکیل داده اند.

وی اثارثبت شده ملی شهرستان کهگیلویه را۱۲۶موردذکرکردوافزود: گلزار شهیدطیب،قلعه دیشموک و کوشک ابول تازه ترین اثارثبت شده می باشند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b5_%db%b1%db%b0%db%b3%db%b0%db%b4%db%b2

رونمایی از بزرگترین قرآن جهان اسلام با استفاده از ساقه ذرت وگندم

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بابیان اینکه بزرگترین قرآن و نهج‌البلاغه جهان در دهدشت کتابت می‌شود اظهار داشت: در مراسمی با حضور مسؤولان کشوری و استانی از این دو اثر ملی  رونمایی می‌شود.

سیاوش زمان گفت: بزرگترین قرآن جهان با استفاده از ساقه ذرت و گندم توسط سید ولی‌الله امیری از هنرمندان خوش ذوق شهرستان در حال کتابت است و تا پایان سال جاری رونمایی خواهند شد.

زمان تصریح کرد:بزرگترین نهج البلاغه جهان اسلام نیز  باخودکار هشت رنگ توسط این هنرمند خوش ذوق کتابت می شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بلندترین قرآن طوماری جهان از سوی این هنرمند کهگیلویه ای کتابت شده بود یادآور شد: این اثر فاخر سال ۹۱ رونمایی شد.

این مسؤول درباره ویژگی‌های طرح‌های مذکور گفت: قرآن با تکنیکی از ساقه ذرت و گندم و ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متری در حال کتابت است وکتابت نهج‌البلاغه در ابعاد ۷۰ در ۵۰ از دیگر آثار ملی معنوی است که قرار است تا پایان امسال تکمیل و رونمایی شود.

سید ولی‌الله امیری هنرمند کهگیلویه ای  درباره این دواثر ملی گفت:

کارکتابت و تهیه قرآن و نهج البلاغه با همت بیش از ده نفر از هنرمندان شهرستان تاپایان سال نهایی می شود .

وی افزود:قرآن به خط عثمان طه و در ۶۰۴ صفحه ازدیگر اقدامات دینی و فرهنگی است که در آینده کتابت می‌شود.

امیری با بیان اینکه هیچ گونه حمایتی تاکنون در اجرای طرح‌های کتابت شده صورت نگرفته است بیان کرد:بجز اداره میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه، هیچگونه مسئولی دراینباره مشوقی برای ما نبوده است .

وی گفت:هزینه کاغذ مورد نیاز برای کتابت نهج البلاغه وقران حداقل ۸۰ میلیون ریال براورد شده است که با هزینه شخصی تهیه می شود.

این هنرمنددهدشتی درپایان ازامادگی خودبرای اموزش جوانان خبرداد وگفت:افتخارمیکنیم که بتوانم به جوانان شهرستان،هنرهایی در راستای مسایل دینی وفرهنگی  یاد بدهم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت