پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1395 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 6479

در ادامه سفر به شهرهای خوزستان:

تجلیل استاندار خوزستان از رشادت قوم بختیاری/ ۱۳هزار هکتار از زمین های لالی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیا می شود

استاندار خوزستان گفت:با توجه به این رشادت ها و پیشینه تاریخی این مرز و بوم، ضروری است که دولت و نظام خدمات بیشتر و بهتری را به مردم این منطقه ارائه دهند

پایگاه خبری صدای جنوب:

 استاندار خوزستان گفت:در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری حدود ۱۳ هزارهکتار آن متعلق به زمین های کشاورزی شهرستان لالی است که با شروع فاز دوم این طرح، اشتغال قابل توجهی در این منطقه ایجاد می شود.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا ،غلامرضا شریعتی عصر جمعه در سفر به شهرستان لالی به منظور بررسی مشکلات آب و فاضلاب، کشاورزی، اشتغال و راهسازی شهرستان در سخنانس در جمع تعداد زیادی از مردم شهرستان اظهار کرد:اگر چه دولت های مختلف نیز در حد توان برای خدمت به مردم این خطه کار کرده اند، نیاز مردم، پتانسیل ها و فرصت های این منطقه بیشتر بوده و باید از تمامی ظرفیت های منطقه استفاده شود و از فرصت هایی که وجود دارد برای کمک به تولید ملی و بالا بردن سرانه درآمد استفاده کرد.
شریعتی تصریح کرد:به عنوان خادم و خدمتگزار و فرزندی از جنس مردم نهایت تلاش خود را به خرج می دهم تا با کمک یکدیگر بر اساس پتانسیل مناطق مختلف استان، محیط زیست بهتری را برای کار و زندگی شهروندان فراهم کنیم.
وی ادامه داد:تلاش می کنیم، شرایط بهتری در مناطق کمتر برخوردار استان فراهم کنیم تا ظرفیت های بالقوه را بالفعل کنیم.
استاندار خوزستان گفت:بخش عمده ای از مشکلات مردم را در سفری که به این منطقه داشتیم شناسایی کرده و در برای رفع این مشکلات برنامه هایی را در دستور کار قرار داده ایم، ولی در اجرای برنامه ها فرماندار این شهرستان و سایر شهرهای کمتر برخوردار در گزارش دادن از عملکرد و نتیجه کار رعایت حال ما را نکنند چرا که حق مردم از حق همه مسئولان بالاتر است.
وی بیان کرد:در شهرستان لالی، در مواقع بارش مشکلاتی برای آب شهری ایجاد می شود که سازمان آب و برق خوزستان باید در این زمینه اقداماتی را ظرف شش تا ۱۰ ماه آینده انجام داده و بهبود مخزن آب و حفر سه حلقه چاه را در دستور کار قرار دهد.
رئیس شورای اداری خوزستان اضافه کرد:همچنین مشکل سند منازل این شهرستان که متعلق به شرکت نفت است نیز باید پیگیری شده و مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب برای حل مشکلات پیشقدم شده و راه و شهرسازی استان نیز باید این موضوع را به صورت جدی دنبال کند.
وی افزود:در خصوص زمین های کشاورزی نیز اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و برای حوزه شمال خوزستان حدود ۵۲ هزار هکتار به تصویب رسیده که در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری جزو زمین هایی باشد که احیا شده و از دیم به آبی تبدیل شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد:۳۱۲ هزار هکتار از زمین های استان در فاز نخست تا پایان سال در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تکمیل شده و ۲۴۲ هزار هکتار فاز دوم نیز اوایل سال آینده استارت می خورد.

*** تخصیص اعتبار به طرح های آب و فاضلاب لالی
شریعتی تصریح کرد:برای طرح های آب و فاضلاب روستایی شهرستان لالی نیز، ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۱۰میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای چهار طرح آبفای روستایی به شهرستان لالی اختصاص داده شد که بخش قابل ملاحظه ای از این منطقه را صاحب سامانه جمع آوری فاضلاب می کند.
استاندار خوزستان گفت:در موضوع شیلات نیز به عنوان یکی از استعدادهای این منطقه، از مدیرکل شیلات استان می خواهم که مطالعات را در این زمینه آغاز و فاز اول آن را اجرایی کند چرا که توجه به این بخش در زمینه اشتغال و تولید منطقه موثر است.

*** استخدام ۲۵۰ جویای کار بومی در دو کارخانه
شریعتی همچنین به استخدام ۲۵۰ نفر در دو کارخانه در مناطق شمالی استان اشاره کرد و گفت:کشاورزی در اشتغال نقش موثری دارد اما در کنار آن دو کارخانه بزرگ آلومینیوم و پتروشیمی در این منطقه احداث می شود که در سایت الومینیوم سازی فاز نورد رو به اتمام است و دی ماه شروع به کار می کند و از شنبه نیز سایت اینترنتی آن برای استخدام ۲۵۰ نیرو با اولویت مناطق بومی باز می شود.
شریعتی تصریح کرد: از مسئولان این کارخانه ها خواسته ایم که سهمیه ویژه ای برای شهرستان لالی اختصاص دهند.
وی افزود: همچنین مطالعات در زمینه احداث جاده لالی به الیگودرز در دستور کار قرار گرفته و امسال اعتبار لازم یه این پروژه اختصاص می یابد.
استاندار خوزستان گفت: دوراهی مسجد سلیمان به لالی نیز باوجود این که در بودجه سال ۹۵ اعتباری برای آن پیش بینی نشده چهارخطه می شود، چرا که وعده تامین بخشی از اعتبار آن را از معاون وزیر راه و شهرسازی دریافت کرده ایم.
وی گفت: اگر بنا باشد لالی مسیر توسعه را طی کند باید در زمینه راه نیز در آن تحول ایجاد شود چرا که ارتباط هر چه بیشتر این منطقه با مرکز استان و سایر استان ها در پیشرفت و توسعه این شهرستان نقش دارد.

****برنامه ها و اقدامات در بخش گردشگری
شریعتی گفت: همچنین بحث گردشگری یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان لالی است که امید است با برنامه ریزی مناسب، این ظرفیت نیز بیش از پیش بالفعل شود.

*** تجلیل از رشادت قوم بختیاری
استاندار خوزستان همچنین در ادامه سخنانش با تجلیل از رشادت های قوم بختیاری در سال های تاریخ کشور، افزود:قوم بختیاری همواره مقابل زورگویی و دیکتاتوری و استبداد، یکپارچه و با پایمردی ایستادگی کرده و از نثار جان خود نیز دریغ نکردند.
وی افزود:جنگ های بزرگان، خوانین ، مردم و طوایف مختلف قوم بختیاری در برابر استبداد و زورگویان ستمشاهی غیر قابل چشم پوشی است.
استاندار خوزستان ادامه داد:بزرگان بختیاری در مقاطع مختلف از حقوق مردم دفاع کرده و بر حقوق حقه مناطق خود پای فشرده اند و همواره بر تارک این مرز و بوم می درخشند.
شریعتی تصریح کرد:در عرصه مبارزه با استکبار و ظلم، قوم بختیاری افتخارآفرینی زیادی دارد که در یک سخنرانی کوتاه نمی توان به تمامی این رشادت ها اشاره کرد.
استاندار خوزستان در پایان سخنانش گفت:در دوران دفاع قدس نیز، قوم بختیاری، سردار محسن رضایی یکی از فرماندهان جنگ و از دلیرمردان و بزرگان جنگ را به انقلاب عرضه کرد و مبارزات وی در تاریخ انقلاب ماندگار شد.
استاندار خوزستان گفت:با توجه به این رشادت ها و پیشینه تاریخی این مرز و بوم، ضروری است که دولت و نظام خدمات بیشتر و بهتری را به مردم این منطقه ارائه دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت