پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 شهریور 1395 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 5683

با ابتکار فرزادنجات نیا در دهدشت برگزار شد:

تجلیل از رتبه های برتر کنکور و کارافرینان جوان

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان جهادگر بهانه‌ای در او نیست و هدف‌شناسی و مفاهیم دیگری در خود دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هشتمین نشست هم اندیشی کانون فرهیختگان کهگیلویه و بویراحمد باابتکار رییس دهدشتی این کانون ،سیدفرزادنجات نیا و دعوت از آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی وستارهدایتخواه درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزارشد.دراین نشست از نخبگان ،کارافرینان جوان ورتبه های برتر کنکور سراسری استان تجلیل شد.

رتبه های۲و۱۵،۳۳,۵۵وسایررتبه ها دربین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی، سایردانش آموزان رابه آینده ای بهتر وموفقیت در ماراتن کنکورسراسری امیدوارنمود.

این داوطلبین به همراه پدر و مادرشان از شهرستان های مختلف خودرابه دهدشت رسانده بودند.

دراین مراسم ،نجات نیا میزبان جلسه به دلیل کمبود وقت تنهابه خوش آمدگویی به مهمانان بسنده کرد و از استقبال آنها تقدیرنمودند.

انسان جهادگر بهانه‌ای در او نیست و هدف‌شناسی و مفاهیم دیگری در خود دارد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی در این نشست اظهار داشت: هر جامعه‌ای که جهاد را ترک کند در جهان تحقیر می‌شود.

به گزارش صدای جنوب,نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با استناد به روایاتی از امام علی(ع) که فرمودند قومی که از گرما و سرما فرار کند از شمشیر بیشتر فرار خواهد کرد افزود: جهاد غیر از اینکه معنویت می‌آفریند مایه عمل خالص، فرصت شناسی، کوشش بی‌دریغ و سرعت در کار است.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان جهادگر بهانه‌ای در او نیست و هدف‌شناسی و مفاهیم دیگری در خود دارد.

این مسؤول با اشاره به بهانه‌تراشی برای گریز از مسؤولیت در جامعه ما گفت: انسانی که اهل جهاد است برای پیشرفت خود و جامعه‌اش هرگز بهانه نمی‌تراشد.

آیت‌الله ملک‌حسینی اقتصاد مقاومتی را برای خروج جامعه از نکبت‌های فقر،بیکاری و .. راه منحصر بفرد خواند و گفت:تحقق این مهم جز با روحیه جهادی امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسؤول افزود: بهانه‌تراشی عنصر مقابل روح جهاد است، برای خدمت به نظام باید بی‌بهانه وارد عمل شد.

اکثریت جویندگان کار دنبال کار اداری هستند

نماینده ادوار گذشته بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست هم اندیشی اظهارداشت: وقتی فرهنگ کار ضعیف باشد طبیعی است جامعه نمی‌تواند به تولید ثروت برسد.

هدایتخواه افزود: در حالی که کار اداری هشت ساعت معین شده اما در جامعه‌ای که دین کار را جهاد فی‌سبیل‌الله تلقی کرده در بهترین شرایط کار مفید در جامعه ما به دو ساعت می‌رسد.

وی بیان کرد: فرهنگ کار در جامعه ضعیف است و این ضعف ناشی از دلیل‌های متعددی است که نیازمند فرهنگ سازی است.

هدایتخواه با اشاره به آمار ۵۰ هزار نفری دانشجویان در حال تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر هر سال یک پنجم این تعداد فارغ‌التحصیل شوند سالانه ۱۰ هزار نفر به جامعه بیکار افزوده می‌شود که ۹ هزار نفر از جویندگان کار دنبال کار اداری هستند.

وی با اشاره به فرهنگ مصرف در جامعه آمارهای نگران‌کننده‌ای از بالا بودن سرانه مصرف در اقلام مختلف غذایی نسبت به میانگین جهانی ارایه داد و گفت: در حالی که متوسط مصرف نان در دنیا ۷۰ کیلو و متوسط مصرف برنج به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است این ارقام در کشور ما به ترتیب ۱۶۰ و ۴۴ کیلوگرم است.

هدایتخواه افزود: اگر متعادل مصرف کنیم می‌توان نیاز سه برابر جمعیت کشور را تأمین کرد.

وی با نگاه اجمالی به نقش فرهنگ مصرف بر سلامت مردم تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد مرگ و میر انسان به خاطر بیماری قلبی و عروقی است که علت آن تغذیه نامناسب است.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اردوهای جهادی را از ظرفیت‌های مردمی در بسترسازی کار فرهنگی دانست و گفت: باید بر اساس آموزه‌های دینی در بسترسازی کار فرهنگی تلاش شود.

حواشی/

برنامه با تاخیر یک ساعته برگزارشد.

یکی از دانش آموزان برتر کنکور تندیس خودرابه خانواده شهید جشان زاده اهدانمود و آیت الله ملک حسینی به منظور سپاس وقدرشناسی تندیسی دیگر به وی اهدا کرد.

بعضی ازمسئولان شعرستان در اواخر برنامه شرکت کردند.

میهمانان شام رادر یکی از رستوران های شهر به دعوت نجات نیا صرف نمودند.

پایان برنامه با اذان مغرب همراه شد وجمعیت نمازرابه امامت آیت الله ملک حسینی اقامه نمودند.

مجری برنامه در هنگام دعوت ازهدایتخواه، اوراعلمدارفرهنگ کشور نامید وجمعیت برای او دست زدند.

جمعیت زیادی برای پیگیری امور شخصی به دکترهدایتخواه مراجعه نمودند.

هرسه برگزیده کنکوردرخانواده  فتحی نیز حضورداشتند 

یکی از نفرات برتر کنکور از منطقه محروم زیلایی بویراحمد آمده بود.

نفر دوم کنکورتجربی از گچساران دراین مراسم شرکت کرده بود.

استقبال خبرنگاران ازاین مراسم ستودنی وچشمگیربود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت