پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مرداد 1395 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 5110

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

نقش رسانه ها درکاهش آسیب های اجتماعی تعیین کننده است

تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد ایفای نقش رسانه های جمعی بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی را در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر، تعیین کننده و بسزا دانست.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا، سیدعلیرضا موسوی امجد روز یکشنبه در بازدید ازخبرگزاری جمهوری اسلامی بمناسبت ۱۷مرداد و روز خبرنگار، افزود: تبیین تبعات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و مواد مخدر و بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی از محورهایی است که رسانه ها می توانند خانواده ها و جامعه را نسبت به کاهش آنها آگاه کنند.
وی تصریح کرد: امروزه نقش اطلاع رسانی از سوی رسانه های جمعی در تبیین و جهت دهی افکار عمومی بهرهیچ کس پوشیده نیست و خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه مادر و مورد وثوق نظام نقشی کم نظیر در این عرصه دارد.
موسوی امجد یکی از راهبردهای مهم سازمان بهزیستی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمات موثرتر به جامعه هدف خود را تعامل بین بخشی با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی دانست.
وی نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمد را با ۶ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود ۲٫۷ درصد اعلام کرد.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
موسوی امجد ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج های فامیلی و دانش ناکافی خانواده ها نسبت به مسائل روانشناختی کودکان را از عوامل موثر در افزایش بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
وی با اشاره به وجود حدود ۱۴۶ خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.
وی تعداد خانواده های مستحق دریافت خدمات بهزیستی در حوزه معاونت اجتماعی را نیز افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج هزارو۲۰خانوار از این تعداد باجمعیت حدود ۱۷هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
وی افزود: حدود چهار هزارو ۹۶۰ خانوار از این تعداد زنان بی سرپرست هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت