پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1395 ساعت 10:05:: شناسه خبر: 4846

واکنش علی جنتی به اعتراضات ایل بهمئی؛

در کجای سخنانم به ایل بهمئی توهین شده است؟ شخصا با فداکاریهای ایل بهمئی در دوران دفاع مقدس آشنایی داشته ام

انتظار میرود فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان استان اجازه ندهند که افرادی با القائات خاص خود به تفرقه افکنی بپردازند زیرا هیچکس از اختلافات سود نخواهد برد و هرگونه تحریک مسایل قومی بر خلاف مصالح کشور خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته پیش در جمع مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنانی گفت که موجب بروز انتقادات شدیدی  در استان کهکیلویه و بویراحمد خصوصاً مردم ایل بهمئی شده بود.

به گزارش «صدای جنوب»، به نقل از کبنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این واکنش ها در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: اخیرا گروهی از نیک اندیشان در استان کهکیلویه و بویر احمد به دفاع از ایل بهمئی برخاسته و سخنان اینجانب در سمینار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها را توهین به ایل بهمئی دانسته و در این میان برخی از مخالفان شناخته شده دولت نیز با سوء استفاده از آب گل آلود به عقده گشایی از ناکامیهای خود درحوزه های سیاسی به ویژه در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی پرداخته اند، در حالی که سخنان اینجانب کاملا شفاف و روشن بوده و در آن نه نام شخصیتی برده شده و نه به قوم و طایفه ای اهانت شده و نه نام شهر خاصی عنوان گردیده است.

متن سخنان من که در عموم رسانه ها منتشر شده به این شرح است: از ائمه جمعه و دلسوزان جامعه که میدانم اگر گاهی نکته ای را اعلام میکنند تنها از سردلسوزی است و علتش باور کردن خبرهایی است که در برخی از سایت ها منتشر میشود میخواهم که در مورد اخباری که به دست آنان میرسد تحقیق کنند که آیا خبر درست است یا نه و سپس اظهار نظر کنند. گاهی امام جمعه ای در شهری که در نقشه جغرافیایی باید با ذره بین آن را پیدا کرد در خطبه های نماز جمعه اعلام میکند که عنوان اسلامی بودن وزارت ارشاد اسلامی را باید برداشت !
اکنون باید دید در کجای این سخنان به ایل قهرمان بهمئی توهین شده است؟ اینجانب شخصا با فداکاریها و شهدا و رزمندگان ایل بهمئی در دوران دفاع مقدس و حمایت بی دریغ آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیرباز آشنایی داشته و به ویژه در دوران تصدی استانداری خوزستان از نزدیک با شخصیت ها و مردم شریف ایل بهمئی در مناطق رامهرمز، ایذه و بهبهان انس و الفت داشته ام. همچنانکه مردم استان کهکیلویه و بویر احمد همواره مورد احترام من بوده و مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز از نیروهای بومی و از ایل بهمئی انتخاب شده است لذا انتظار می رود فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان استان اجازه ندهند که افرادی با القائات خاص خود به تفرقه افکنی بپردازند زیرا هیچکس از اختلافات سود نخواهد برد و هرگونه تحریک مسایل قومی بر خلاف مصالح کشور خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت