پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 تیر 1395 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 4285

صرفا جهت اطلاع/تخلفات رانندگان تاکسی شهر دهدشت و عدم نظارت تاکسیرانی

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

تاکسی از وسایل نقلیه کرایه ای به حساب می آید که بیشتر برای مسافرت های کوتاه و درون شهری مورد استفاده قرار میگیرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

تاکسی یکی از وسیله های حمل و نقل عمومی است که برای حمل یک یا تعداد اندکی مسافر به کار میرود.تاکسی معمولآ یک خودروی دارای مجوز برای حمل و نقل افراد است یا با رنگ متمایز یا یک نشان بر بالای آن مشخص میشود.
تاکسی از وسایل نقلیه کرایه ای به حساب می آید که بیشتر برای مسافرت های کوتاه و درون شهری مورد استفاده قرار میگیرد.

اما حرف من چیز دیگری است که باعث مشکلات عدیده ای در سطح شهر دهدشت شده است.
رانندگان تاکسی شهر دهدشت که بیشتر آنها آدمهای زحمت کشی هستند و در چهارچوب قانون اتحادیه تاکسیرانی به کار خود مشغول اند، اما مشکلاتی از قشر خاصی از این رانندگان مشاهده نمودم که بد نیست به آنها اشاره کنم تا شاید قدمی در رفع این مشکلات برداشته باشیم.

_ مسیر اداره بنیاد شهید و اداره راه وشهرسازی و حتی امامزاده آقا میر (ع)تاکسی خطی ندارند ومردم باید دربستی بگیرند.

_ چنانچه بخواهیم با تاکسی مسیری را دربستی برویم اگر در طول مسیر مسافری باشد راننده تاکسی آن مسافر را هم سوار میکند و پول کامل دربستی را از مسافر اولی میگیرد.

_ رانندگان تاکسی کرایه دربستی را کورسی حساب میکنند یعنی اگر بخواهیم مسیری را دربست برویم چنانچه آن مسیر دو کورس باشد هزینه دربستی را دو برابر میگیرد.

_ مسایل اخلاقی از سوی یک سری از رانندگان تاکسی اصلآ رعایت نمیشود و چنانچه تخلفی هم گزارش شود مسئولین تاکسیرانی به دلیل تعارفات دوستانه برخورد قاطعانه نمیکنند.

_ عدم کار رانندگان تاکسی در شب، به وضوح مشاهده میشود که با تاریکی هوا تاکسی ها در سطح شهر دهدشت برخلاف شهرهای دیگر در شب فعالیت نمیکنند و مردم ناچارند باید از آژانس ها استفاده کنند.

_ اکثر تاکسی های شهر دهدشت فرسوده و قدیمی هستند و علاوه بر آنکه هوای شهر را آلوده میکنند در طول مسیر هم مسافران خیلی اذیت میشوند.

_ تمامی رانندگان تاکسی ها نرخنامه مصوب تاکسیرانی را در تاکسی ها نصب نمیکنند و از زمانی که کرایه هر نفر در هر کورس ۴۰۰ تومان بود از مسافران کرایه ۵۰۰ تومنی میگرفتند و وقتی مسافری به کرایه معترض میشود با بد اخلاقی زیادی عنوان میکنند که از خیلی وقت پیش کرایه هر نفر در هر کورس ۵۰۰ تومان شده است.

_ تیپ و قیافه رانندگان تاکسی هر شهری معرف و نماینده مردم آن شهر میباشد در حالیکه اکثر رانندگان تاکسی شهر دهدشت تیپ و قیافه های کوچه بازاری دارند و لباس رسمی نمیپوشند و اکثرآ همیشه عصبانی، بد اخلاق و پرخاشگر هستند.

_ طی تماس تلفنی با رییس تاکسیرانی شهر دهدشت، سید وحید عطایی عنوان کردند که در سال ۹۴ طبق مصوبه تاکسرانی کرایه هر نفر در هر کورس مبلغ ۳۶۰ تومان است و برای سال ۹۵ این نرخ با ۱۵ درصد افزایش مبلغ ۴۰۰ تومان میشود و این در حالی است که شورای انطباق باید طی ابلاغیه ای آن را به شهرداری ببرد و در صورت امضای شهردار این مصوبه اجرایی میشود ولی نرخ فعلی همان ۳۶۰ تومان است و از همشهریان عزیز خواست در صورت تخلف مراتب شکایت خود را به واحد تاکسیرانی اعلام نمایند.

IMG-20160713-WA0050  IMG-20160713-WA0051

تمامی مواردی که در بالا عنوان شدند گوشه هایی از درد و دل مردم و گله و شکایت های آنها از رانندگان تاکسی شهر دهدشت بود که در گزارشی عنوان شدند تا از طریق این پایگاه خبری به گوش مسولین رسانده شود.بجاست که مسولین امر با همدلی با قشر زحمتکش رانندگان تاکسی شهر دهدشت در رفع هر چه بیشتر این مشکلات تلاش کنند.

سید مصطفی گنجی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت