پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 خرداد 1395 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 3033

بعضی از مسئولان گستاخ شدند یا مردم بی ارزش!؟

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

متاسفانه چه در سطح شهرستان ها و علی الخصوص در سطح استان، بی توجهی به مردم و مشکلات آنها بسیار نگران کننده است

پایگاه خبری صدای جنوب:

یادداشتی از محمدظاهراخش:
مسوولان گستاخ شدند یا مردم بی ارزش!؟

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه هموطنان عزیز !
سیری اجمالی در سیره و زندگی امام خمینی (ره) و نگاهی به وصیت نامه سیاسی، الهی ایشان، ما را به این جمله یاد آور شده که می فرمایند :مردم ایران در عصر حاضر بهتر از مردم حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امام علی (ع )و امام حسین (ع )می باشند. از طرفی امام علی (ع) در نامه ای به مالک در خصوص حق مردم بر مسوولان می فرمایند :مسوولان جز به پایداری مردم نیکو نگردند.

ذکر این نکات ضرورت اهمیت مردم را برای مسوولان گوشزد می نماید. حکومت جمهوری اسلامی، حکومت مردم بر مردم و حکومت قانون است. قانونی که حاصل خون هزاران شهید و انسان وارسته و رهبری معمار بزرگ قرن بوده و تکامل و تداوم این حکومت دینی به رهبر فرزانه و صاحب بصیرت سپرده شده تا در زمان ظهور حضرت صاحب الامر و الزمان(عج) به صاحبش تحویل شود.
اما آنچه باعث رنجش خاطر شده و نگرانی قشر زیادی از مردم به دنبال داشته، عملکرد نادرست و نگران کننده برخی از مسوولان این استان است که متاسفانه به نحوی از انحا حرمت قانون را نادیده گرفته و با گرایش های قومیتی روابط را جایگزین ضوابط نموده و تبعیضات ناروا و بی توجهی به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و از ایجاد دردسر برای مردم ابایی ندارند.

گویی که در این استان مردم از ارزشی برخوردار نیستند و کسی خود را مدیون و وامدار به مردم نمی دانند. مسوولان بدانند که این مردم همان یاوران روزهای سخت شما هستند. همان هایی هستند که با سختیهای بسیار در آزمون های بزرگ، سربلند بیرون آمدند و استحکام صندلی شما مدیون همین مردم است. متاسفانه چه در سطح شهرستان ها و علی الخصوص در سطح استان، بی توجهی به مردم و مشکلات آنها بسیار نگران کننده است.

ادارات جزء که از ادارات کل هیچ حسابی نمی برند. اگر به اداره ای وارد شوی، بعضی سر از گوشی موبایل خود بر نمی دارند که جواب سلام را دهند، چه رسد به اینکه کاری انجام دهند. کافی است که گذرت به استان افتد، پس از طی حداقل سه ساعت راه،تازه به جلسات روزانه بر می خوری که بیشتر این جلسات خروجی هم نداشته و یا اینکه مصوبات آن جلسات برای دیگران است نه برای خودشان. بعد از اتلاف یک روز هیچ نتیجه ای هم نمی گیری. در جهت انجام کوچکترین کاری باید اول دنبال پنج شش نفر ذی نفوذ بگردی بعد سراغ کار مربوطه بروی. اگه کسی نداشتی که برایت تلفن بزند کلاهت پشت معرکه است و بهتر است که رهایش کنی. هر جا حرف مردم را بشنوید از بی توجهی به قانون در بیشتر ادارات این استان می گویند. هیچ شخصی مخالف اجرای قانون نیست. همه از عدم توجه به قانون حرف می زنند.

اگر چه در همه ی ادارات واحد هایی تحت عنوان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و حراست ها وجود دارند، ولی مراجعه به این واحد ها نیز دردی را دوا نمی کند. چرا که در هر حال می گویند که اعتبار نیست و دولت قبل همه چیز را خراب کرد و اگر از نحوه رفتار و عملکرد کارمندی ناراضی باشی بازهم در هر حال خودت مقصر هستید.

در هر حال اینکه این درد دل را باید به چه کسی گفت نمی دانم. تنها مجبوریم که به نهادهای قضایی شکایت بریم و در آنجا تقاضای رسیدگی به حال و روز خود نماییم ،هرچندکه باصحبت های چندروزاخیررئیس کل دادگستری استان بسیارامیدوارشده ایم.

لذا ضرورت دارد کسانی که مردم را نادیده گرفته و برای خود یکه تازی می نمایند و مسوول رسیدگی به مشکلات مردم هستند و کوتاهی می کنند، نیاز است که وصیت نامه امام راحل(ره) را مرور نمایند و چنانچه اصلاح نشوند از طریق قانون با آنها برخورد صورت گیرد.

به امید روزی که این اتفاق بیفتد.
محمد ظاهر آخش شهروند
۲۲ /۰۳ /۱۳۹۵

نظرات

  1. دانشجو گفت:

    به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان
    زندانی شدن یک بانوی خبرنگار بخاطر انتقاد از فرماندار بویراحمد
    http://www.daneshjonews.ir/module/news/78391/

  2. ناشناس گفت:

    درود برشما

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت