پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 خرداد 1395 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 2645

اجحاف درحق کشاورزان خوزستانی;

کشت تابستانه ممنوع ،معوض محرومیت از کشت تابستانه هم شاید وقتی دیگر

هاشم بالدی گفت: پرداخت معوض کشت به کشاورزانی که پارسال از کشت محروم شدند با وجود پیگیری محقق نشده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هاشم بالدی رییس مدیریت بحران خوزستان گفت: پرداخت معوض کشت به کشاورزانی که پارسال از کشت محروم شدند با وجود پیگیری محقق نشده است.

به گزارش صدای جنوب، استان خوزستان با داشتن بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و تولید ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی یکی از قطب های تولید محصول در کشور است که البته کشاورزان خوزستانی در چند سال گذشته به علت محدودیت و ممنوعیت کشت تابستانه دچار مشکلات فراوانی شده اند.

با وجود بارانهای خوب ابتدای سال ۹۵ در بالادست و پر شدن آب در پشت سدهای خوزستان و استانهای بالادست همچنین خبرهایی مبنی بر احتمال ممنوعیت کشت تابستانه در خوزستان را می شنویم.

این درحالی است که بسیاری از کشاورزان خوزستانی در سال گذشته به دلیل محدودیت حق آبه از کشت پاییزه جاماندند و آنهایی که نیز کشت کردند در پی وقوع سیلاب اخیر متضرر شده و نیمی از زحماتشان بر باد فنا رفت اکنون دولت بجای دلجویی و پیگیری غرامت به  کشاورزان حتی حاضر به پرداخت معوض کشت به کشاورزانی که پارسال از کشت محروم شدند نیست.

درهمین زمینه هاشم بالدی رئیس مدیریت بحران استان درمورد ایجاد مشکل در معیشت کشاورزانی که از کشت تابستانه محروم شده اند،  می گوید : پرداخت معوض کشت به کشاورزانی که پارسال از کشت محروم شدند با وجود پیگیری محقق نشده است

مدیرکل بحران استانداری خوزستان همچنین از احتمال ممنوعیت کشت در حوضه رودخانه های مارون، جراحی و زهره خبر داد و گفت: مشکل اصلی در کشت تابستانه برداشت بی رویه آب در بالادست حوضه ها است.این موضوع در حال بررسی است و پس از آن به کشاورزان ابلاغ می شود.

به گزارش صدای جنوب، درحالی مسئولان از ممنوعیت کشت محصولات پرمصرفی مانند برنج در خوزستان به علت کمبود آب سخن می گویند که آب رودخانه های استان یکی پس از دیگری به نام مصارف آشامیدنی و به کام کشاورزی به استانهای دیگر منتقل شده و در دیگر استانها شاهد تولید و کشت انواع محصولات پرمصرف مانند برنج  هستیم و همین امر باعث نارضایتی کشاورزان از وازرت نیرو است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت