پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اسفند 1395 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 14093

یادداشتی از امیرمحبی فر؛

به بهانه ۷ اسفند سالروز متفاوت ترین انتخاب مردم کهگیلویه بزرگ

۷ اسفند رای به گفتمان توسعه و پیشرفت و یک نه بزرگ به سیاست زدگی،انحصارگرایی،قوم گرایی و غلبه بر توهم قدرت طلبی بود و در واقع باید گفت گشایشی نوین از خدمت بی منت و بروز و ظهور تفکری نو در عرصه خدمتگزاری به مردم بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به بهانه ۷ اسفند سالروز متفاوت ترین انتخاب مردم کهگیلویه بزرگ/

به قلم امیر محبی‌فر//////
شایسته است هفتم اسفندماه را سالروز فراموشی تلخکامی ها، بدعت‌ها و تبعیض‌های گذشته و سرآغاز فصلی نو در توسعه و پیشرفت کهگیلویه بزرگ قلمداد نماییم و اگر نیک به سبد آرای سردار هاشمی پور بنگریم به وضوح خواهیم یافت آنچه که در ۷ اسفند ۹۴ رخ داد تظلم و دادخواهی مردمی مظلوم و محروم برای دست یافتن به حقوقی بود که سالیان متمادی در سایه بی مهری و بی توجهی متصدیان امر مغفول و مهجور مانده بود،۷ اسفند رای به یک طیف خاص یا گروه خاص یا گرایش و سلیقه خاص نبود،۷ اسفند رای به گفتمان توسعه و پیشرفت و یک نه بزرگ به سیاست زدگی،انحصارگرایی،قوم گرایی و غلبه بر توهم قدرت طلبی بود و در واقع باید گفت گشایشی نوین از خدمت بی منت و بروز و ظهور تفکری نو در عرصه خدمتگزاری به مردم بود.
در واقع التفات و اعتماد به سردار هاشمی پور در ۷ اسفند ناشی از گفتمان ساده و عامه پسند این مرد میدان دیده و کارآزموده بود و سبب ایجاد بهت و حیرت همه صاحبنظران و شکل‌گیری چالشی شگرف فراروی همه کسانی شد که ناگزیرند جهت جلب دوباره اعتماد عمومی مردم در نوع نگاه و نگرش خود نسبت به جامعه تغییراتی بنیادین ایجاد نمایند،و این اعتماد بی سابقه مردم همان چیزی بود که موجب سردرگمی و حیرت همه جامعه شناسان و عقلای دنیای سیاست گردید.
به بهانه سالروز این رخداد فرخنده و میمون و به حکم انصاف بر آن شدم تا شمه ای از کارهای انجام گرفته را در طول یک سالی که از دوره خدمتگذاری ایشان میگذرد جهت تنویر افکار عمومی بویژه مردم نجیب و شریف کهگیلویه بزرگ حضور همه عزیزان عرضه نمایم،حقیقتا انصاف حکم میکند که نباید به خود اجازه دهیم تا تلاشهای شبانه روزی و خالصانه سردار هاشمی پور را در این مدت کوتاه که از دوره وکالت ایشان در مجلس میگذرد مکتوم بماند یا خدای ناکرده از روی حب و بغض مورد بی مهری واقع گردد،هر چند که با توجه به عمق محرومیت کهگیلویه بزرگ عبور از این مرحله سخت و ارثیه شوم گذشته بسیار سخت و دشوار میباشد لیکن آگاهی و اطلاع مردم از اقدامات انجام گرفته در همین دوره کوتاه نمایندگی ایشان هم حق مردم و هم به نوعی قدردانی از خدمتگذار و وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی می‌باشد:
و اما کارهای انجام گرفته در حوزه‌های مختلف:
حوزه راه
۱-جاده دهدشت-پاتاوه که عملیات اجرایی آن با سرعت هر چه تمام تر در حال انجام است و انشاءالله تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.
۲-جاده ییلاقی طسوج که نقش مهمی در سهولت دسترسی عشایر عزیز به منطقه سردسیری طسوج و همچنین بعلت داشتن طبیعت بکر در رونق گردشگری ایفا خواهد کرد.
۳-جاده لنده-قیام-تشان که این جاده نقش مهمی در خارج گردن شهرستان لنده از بن بست تاریخی خواهد داشت و همچنین مسیر دسترسی لنده به خوزستان بسیار کوتاهتر خواهد شد.
۴-آغاز طرح مطالعاتی تونل کوه خائیز که مسیر دسترسی بهبهان را به دهدشت ۳۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد کرد و نقش اساسی در توسعه شهرستان کهگیلویه خواهد داشت.
۵-جاده تراب-لنده که این جاده علاوه بر اینکه مسیر دسترسی دهدشت به لنده را کوتاهتر میکند،شهرستان لنده را به محور دهدشت-پاتاوه وصل میکند.
۶-جاده لیکک به جیزان که مسیر دسترسی شهرستان بهمئی به خوزستان را ۳۰ کیلومتر کوتاهتر میکند.
۷-مسیر دهدشت-سوق و بالعکس که مدتهای طولانی به عنوان یک معظل بزرگ لاینحل بود با مساعدت و تلاش سردار هاشمی پور و مدیرکل محترم راه و شهرسازی فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز در حال اجرا میباشد.
۸-مضافا تلاش‌های سردار هاشمی پور برای خدمت رسانی به عشایر عزیز و باز نگه داشتن مسیرهای حوزه عشایری از طریق تامین ماشین آلات مورد نیاز نیز از خدمات ایشان در حوزه راه میباشد..
حوزه صنعت:
۱-آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت بعد از سالها بلاتکلیفی و قرار گرفتن در ردیف پروژه های اولویت دار شرکت هلدینگ خلیج‌فارس.
۲-عقد قرارداد احداث کارخانه سیمان سپو با یک شرکت دولتی چینی.
۳-آغاز عملیات اجرایی معدن نیترات دیشموک.
حوزه آب و کشاورزی:
۱-تامین اعتبار لازم برای آبرسانی به چهار شهر دهدشت-سوق-چرام و لنده از سد کوثر که عملیات اجرایی آن بزودی شروع خواهد شد.
۲-آبرسانی به دشت سوق و چنگلوا از سد مارون که اعتبار لازم تخصیص یافته و بزودی با انجام مناقصه به مرحله اجرا در می‌آید.
۳-تامین آب مورد نیاز کارخانه سیمان و پتروشیمی از سد مارون.
۴-تخصیص لازم جهت برداشت آب از سد مارون و انتقال آن به دشت کلاچو.
حوزه گاز و انرژی:
گاز رسانی به دیشموک و قلعه رئسی که با انجام مناقصه و مشخص شدن پیمانکار این مهم که از خواسته های به حق مردم منطقه دیشموک و قلعه رئسی بود در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ
۱-شروع عملیات ساختمانی ۶ مدرسه خیر ساز با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در نقاط مختلف کهگیلویه بزرگ.
۲-تامین ۱۴ باب مدرسه پیش ساخته(کانکس)جهت مناطق محروم از فضای آموزشی در حوزه انتخابیه ی کهگیلویه بزرگ.
۳-بهسازی،بازسازی و ساخت مساجد و حسینیه ها در نقاط مختلف کهگیلویه بزرگ از طریق کمک های خیرین.
حوزه بهداشت و درمان:
۱-راه اندازی فوریتهای پزشکی شهر سوق با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان.
۲-آغاز عملیات اجرایی مرکز بهداشتی و درمانی قلعه دختر از طریق کمک های خیرین حوزه سلامت.
۳-تامین یک دستگاه سونوگرافی جهت تجهیز درمانگاه شهرستان چرام با رایزنی نماینده محترم با وزیر محترم بهداشت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت