پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 دی 1395 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 11837

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه خبر داد:

تجهیز مراکز بهداشتی دیشموک و چاروسا با بهترین دستگاه های پزشکی/راه‌اندازی رادیولوژی مرکز قلعه رئیسی و لنده

مسؤول با اشاره به راه‌اندازی رادیولوژی مرکز قلعه رئیسی و لنده تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها باعث شد بیماران به مراکز درمانی دهدشت مراجعه نکنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه اقدامات دولت در حوزه بهداشت این شهرستان را تشریح کرد وگفت:رضایتمندی مردم و مسئولان از عملکرد أین مجموعه تلاش مارادرخدمت رسانی به مردم دوچندان کرده است.

به گزارش صدای جنوب،سید محمد هاشم طاعتی که پس از بازدید کاروان دولت تدبیر و امید از بخش های چاروسا ودیشموک وهمچنین رضایت مجموعه کاروان از وضعیت بهداشت در این دوبخش  باخبرنگاران سخن می گفت اظهارداشت: در سه سال گذشته تعمیر و تجهیز ۱۰۵خانه بهداشت و ۱۶ مرکز بهداشتی درمانی با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال انجام شده و  درطرحی دیگر   با همکاری  کمیته امدادامام (ره) و استانداری ۲۵ خانه بهداشت ساخته شده است.

این مسؤول با اشاره به راه‌اندازی رادیولوژی مرکز قلعه رئیسی و لنده تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها باعث شد بیماران به مراکز درمانی دهدشت مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه سه مرکز خدمات جامع سلامت با تمام تجهیزات اداری و پزشکی در شهر دهدشت راه‌اندازی شده است گفت: آزمایشگاه آب و مواد غذایی این شهر نیز مجهز شد.

طاعتی افزود: آزمایشگاه مرکز اسفندان، شهید رجایی، امام علی(ع) و توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکزی دهدشت و قلعه رئیسی از دیگر اقداماتی بوده که در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر در اختیار مردم گذاشته شده است.

طاعتی اجرای برنامه سفیران سلامت در خانواده‌ها، مدارس و ادارات شهرستان را از دیگر برنامه‌های اجرایی معاونت بهداشت برشمرد و افزود: با هدف ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف، فضای فیزیکی آموزشگاه بهورزی با بهترین امکانات به بهره‌برداری رسید.

این مسؤول ادامه داد: در همین راستا خوابگاه خواهران و برادران با تمام تجهیزات جهت استفاده دانش‌آموزان بهورزی مهیا شده است.

وی با بیان اینکه همه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی به امکانات رفاهی ،اداری و پزشکی مجهز شده است،افزود: همه مراکز، پایگاه‌ها وخانه‌های بهداشت به رایانه مجهز شدند.

طاعتی ساخت مرکز زایمان فیزیولوژیک در مرکز بهداشت شهرستان،ایجاد مرکز خدمات جامعه سلامت امام علی(ع) و تجهیز به تمام امکانات ازجمله ملزومات اداری، پزشکی، رفاهی، اینترنت، آزمایشگاه، دندانپزشک و تجهیز مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های شهرستان به سیستم سرمایشی و گرمایشی را از دیگر خدمات مرکز بهداشت شهرستان طی سه سال گذشته عنوان کرد.

وی از راه‌اندازی زایشگاه دیشموک به یکی از پروژه‌های مهم و ضروری در این بخش نام برد و گفت: مراکز امام علی(ع)، دیشموک، قلعه رئیسی، قلعه‌دختر و سوق به یونیت‌های دندانپزشکی مجهز شدند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه همچنین از مجهز شدن ۵۶ واحد بهداشتی و درمانی شهرستان به سامانه یکپارچه بهداشت خبر داد.
محمدهاشم طاعتی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی مراکز مختلف اسفندان،قلعه دختر، درغک ،سوق ،قلعه ریئسی ودیشموک گفت هم اکنون بیشتر ازمایش ها بادستگاه های پیشرفته انجام میشود.
وی گفت دستگاه سل کانتر سیسمکس EP-3000 جهت انجام آزمایش کم خونی
-دستگاه بیوشیمی اسپکتوفتومتر۲۱۰۰انجام آزمایش بیوشیمی(قند و چربی)
-بخش آنالیز ادار انجام آزمایش میکروسکوپی ادرار و پروتیین ادرار
-انگل شناسی انجام آزمایش میکروسکوپی مدفوع
-انجام آزمایش ESR
-بخش انجام آزمایش HbA1C
-بخش سرولوژی انجام آزمایش CRP و RF و …
-انجام آزمایش BHCG
-دستگاه سانتریفیوژ جهت جدا کردن نمونه های سرم و ادرار
-بن ماری ۳۷ درجه جهت به دما رساندن نمونه ها
-دستگاه UPS جهت ذخیره برق
-دستگاه آب مقطر گیری
-دستگاه فور جهت استریل کردن لوله ها و وسایل آزمایشگاهی در این مراکز به مردم خدمت رسانی می شود.

طاعتی در پایان از توجه مدیران استان و شهرستان و نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی و هماهنگی و حمایت ویژه رئیس مرکز بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه، دکتر شفایی، قدردانی کرد وگفت:قطعا اگر أین حمایت ها نبود الان ما شاهد اینهمه رضایت مندی مردم و استقبال انها از  جدیدترین خدمات بهداشتی و درمانی نبودیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت